Pro doporučení k doplnění bibliografie v APA kontaktujte prosím Ondřeje Ješinu,
Vyjmuli jsme z těchto stránky časopisecké články publikované v časopise Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, jelikož s nimi se můžete seznámit osobně a zdarma na těchto webových stránkách v elektronické podobě, jako členové České asociace aplikovaných pohybových aktivit nebo jako účastníci akcí typu seminář Integrace jiná cesta, různých seminářů, národní konference a worskhopů.
Články APA a zdravotní TV z archivu časopisu TVSM
Časopis Tělesný výchova a sport mládeže díky iniciativě ediční rady již několik let publikuje odborně populární, ale hlavně v praxi uplatnitelné, články z oblasti aplikovaných pohybových aktivit, včetně zdravotní tělesné výchovy. Některé jiné s konceptem APA a ZdTV bezprostředně souvisí. Díky vstřícnosti ediční rady si dovolujeme nabídnout výběr článků (některé z nich i ke stažení). Zároveň nabízíme odkaz na webové stránky časopisu v případě, že Vás články zaujmou a chtěli byste si objednat celá čísla časopisu nebo předplatné např. pro Vaši školu nebo Vás osobně.
Bláha, L. (2010). Námět k začlenění jedince se zrakovým nebo jiným zdravotním postižením do pohybových her. Tělesná výchova a sport mládeže, 76(3), 20-25.
Vybrané dalších článků z oblasti APA v češtině
Baloun, L., Kudláček, M., & Ješina, O. (2013). Výsledky pilotní studie dotazníku SE-PETE-D, který zjišťuje důvěru studentů učitelství tělesné výchovy v jejich kompetence k realizaci výuky integrované tělesné výchovy. Studia sportiva, 7(3), 17-29.
Bartoňová, R., & Ješina, O. (2013). Integrovaná tělesná výchova – limity a návrhy jejich řešení. Studia sportiva, 7(3), 31-42.
Bělka, J., & Válková, H. (2011). Absolventi Aplikované tělesné výchovy na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci. Tělesná kultura, 34(2), 46-64.
Brindová, D., Kmeť, M., & Ješina, O. (2013). Sociálne determinanty zdravia školákov so zdravotným postihnutím. Studia sportiva, 7(3), 67-75.
Brusová, P., & Ješina, O. (2013). Očekávané kompetence studentů oborů aplikované pohybové aktivity a aplikovaná tělesná výchova a jejich rozvoj na základě vstupního předmětu kurz pobytu v letní přírodě. Studia sportiva, 7(3), 77-91.
Čuková, J., Ješina, O., & Kučera, M. (2013). Bezbariérová Olomouc – příklad dobré praxe přístupu města k podpoře vytváření podmínek pro volnočasové aktivity osob nejen se zdravotním postižením. Studia sportiva, 7(3), 93-99.
Dostálová, I. (2011). Teorie a praxe zdravotní tělesné výchovy. Tělesná kultura, 34(2), 114-126.
Janečka, Z., Chrobáková, K., & Mayer, M. (2011). Specifika vývoje motoriky u kongenitálně nevidomých dětí. Tělesná kultura, 34(2), 80-92.
Janečka, Z., Štěrbová, D., & Kudláček, M. (2008). Psychomotorický vývoj a vývoj motorických kompetencí kongenitálně nevidomých dětí do 36 měsíců věku. Tělesná Kultura, 31(1), 20–29.
Ješina, O. (2011). Kompetence učitelů Aplikované tělesné výchovy. Tělesná kultura, 34(2), 20-45.
Ješina, O. (2008). Paralympijský školní den. Moderní vyučování, 2008(6), 23.
Ješina, O., & Kudláček, M. (2009). Modifikace pohybových aktivit pro participaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením v integrované školní tělesné výchově. Speciální pedagogika, 19(3), 227-237.
Ješina, O., & Kudláček, M. (2008). Životní způsob a enviromentální faktory ovlivňující vztah jedinců romského etnika k tělocvičným aktivitám. Tělesná kultura, 31(2), 39-57.
Ješina, O., Matochová, M., & Růžičková, K. (2010). Porovnání úrovně motorických schopností romských a neromských žáků. Studia sportiva, 4(2), 5-14.
Ješina, O., Miklánková, L., Vyhlídal, T., & Kudláček, M. (2013). Zvyšování kompetencí učitelů 1. Stupně základní školy pro zařazení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do školní tělesné výchovy. E-pedagogium, 2013(3), 38-52.
Kučera, M., Ješina, O., Kudláček, M., Kalman, M., & Mikeska, D. (2017). Vybrané determinanty ovlivňující zapojení se do pohybových aktivit dětí a mládeže s tělesným postižením (pilotní studie). Speciální pedagogika, 27(1), 45-59.
Kudláček, M. (2011). Aplikované pohybové aktivity v evropském kontextu. Tělesná kultura, 34(2), 9-19.
Kudláček, M., Ješina, O., Bláha, L., & Janečka, Z. (2010). Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově. Tělesná kultura, 33(1), 41–56.
Kudláček, M., Ješina, O., & Janečka, Z. (2009). Paralympijské vzdělávací programy. Tělesná kultura, 32(1), 44-55.
Kudláček, M., Ješina, O., & Štěrbová, D. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením v kontextu školní tělesné výchovy. Speciální pedagogika, 18(3), 232-239.
Kudláček, M., Valenta, T., & Magerová, L. (2004). Společně v zážitkové pedagogice: Integrace osob se zdravotním postižením prostřednictvím společných zážitků. Gymnasion, 2(1), 8-18.
Rybová, L. & Kudláček, M. (2010). Integrace žáků s tělesným postižením do hodin školní tělesné výchovy. Studia Sportiva, 4(1), 127-132.
Smékal, D., Verellen, J., & Kudláček, M. (2011). Kompetence instruktorů Aplikovaných pohybových aktivit v kontextu rehabilitace. Tělesná kultura, 34(2), 65-79.
Šindelková, K., & Ješina, O. (2013). Model vzdělávacího kurzu aplikovaných pohybových aktivit zaměřený pro pedagogické pracovníky v oblasti volného času. Studia sportiva, 7(3), 253-256.
Vašendová, J., & Ješina, O. (2013). Nabídka programů pro osoby se zdravotním postižením v oblasti volného času. Studia sportiva, 7(3), 307-313.
Vyhlídal, T., Ješina, O., & Holická, K. (2016). Pohybové aktivity realizované dětmi s onkologickým onemocněním ve věkové kategorii 11-15 let (pilotní studie disHBSC). Tělesná kultura, 39(2), 63-70. doi: 10.5507/tk.2015.018.
Vyhlídal, T., Holická, K., & Ješina, O. (2013). Projekt Krtek v síti. Studia sportiva, 7(3), 315-321.
Vyhlídal, T., Ješina, O., & Holická, K. (2013). Životní způsob a jeho vybrané determinanty u dětí s onkologickým onemocněním. Studia sportiva, 7(3), 321-330.
Zaoral, M., Rybová, L., & Ješina, O. (2013). Specifika a komparace přípravy vrcholových cyklistů s tělesným postižením. Studia sportiva, 7(3), 331-336.